Fatih Sultan Mehmet Sözleri

fatih sultan mehmet lafları,özlü sözler

Zaferin sırrı ,Hazreti peygamber (sav)'in izini takip etmektir.

Bu dünya ölümlüdür her fani gibi bende ölümü tadacağım.

Biz toprakları değil ,gönülleri feth etmeye gidiyoruz.

Kanımla yükselecekse Hazreti Muhammed(sav)'in dini,alın kılıçla doğrayın beni.

Yapmak istediklerimi sakalımın bir teli bile bilseydi,sakalımın o telini hemen koparır ve yakardım.

İmkanın sırrını görmek için imkansızı denemek lazım.

Hayatım boyunca Allah'ın emirlerinden dışarı çıkmadım. Allah'ın rızasını kazanmak için uğraştım . gayem bu idi.

Hristiyan ol diyen papaya Fatih Sultan Mehmet'in cevabı;sünnet ol seni şeyhülislam yapayım.

İnsan Allah'ı tanıdığı kadar insandır.

Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyerek ,yaşattığınız yılanların bir sonra ki hedefi siz olursunuz.

Düşmandan yüz çevirmek korkaklıktır.Benim ikbalim yücedir. Talihsizlik ise düşmanın nasibidir.

Ey konstantiniye ! Ya sen beni alırsın ,ya da ben seni alırım.

Ey akıl ! Sen Fatih Sultan Mehmet'ten daha mı saltanat sahibisin de .? Peygamber varisi bir mürşidi kamilin elinden tutmuyorsun.

Onlar boğazı zincirleyecek kadar zekiyse ,bizde gemileri karadan yürütecek kadar deliyiz.

Düşmanı tanımak ,tehlikeyi bertaraf etmektir.

Sokaklara tükürenlerin ,tükürüklerini temizlemek ve kapı kapı dolaşıp ücretsiz hasta tedavi etmek üzere elemanlar gönderilmiştir.Bu elemanların masrafını da şahsi parasından karşılanmıştır.

Dünya devleti ebedi değildir,fani cihanda hiç kimse de ölümsüz değildir.İnsanların dünya da nefsleri sayılıdır ve ölümsüzlük kapısı kapalıdır.

Bir gece ansızın gelir krallığınıza ,imparatorluğuma katarım.

Ormanlarımdan bir dal kesenin başını keserim.

Bizim elimizin ulaştığı yerlere onların hayalleri bile  ulaşamaz.

Ben vefat edince üzerimden çıkan toprağı atmayın.

Ahirette utanmayalım,zira elimde islam kılıcı var.

Ceneviz tüccarları serbestçe gezip ticaret yapabilirler . Yeniçeri ordusuna katılmak üzere çocuklarını almayacağız.Dinimizi kabul etmeyenlere karşı asla cebir almayız.

Bu gayri  menkulatımdan elde olunacak nemalarla istanbul'un her sokağına iki kişi tayin eyledim.

Aklı öldürürsen ahlak da ölür,akıl ve ahlak öldüğünde millet bölünür.Kadıyı satın aldığın gün adalet ölür,adaleti öldürdüğün gün devlet de ölür.

Fatih sultan Mehmed'in Peygamberimize yazdığı bir şiir ;senin tenine değmeden gelen yağmuru istemem ,meltemi istemem.

Allah bu milleti 50 yıldan fazla rahata koymasın,alıştırmasın.

Kim ayasofya'yı cami yapan vakfiyemi değiştirirse Allah'ın ,peygamberin ve meleklerin laneti ebediyyen onun üzerine olsun.

Ahirette bize hitap olunursa ,senin yakana yapışırım.

İstanbul elbet feth olunacaktır ,onu feth eden kumandan ne güzel kumandandır,onu feth eden asker ne güzel askerdir .

Bu hanedanın maksadı âlası, ilây'ı kelimetullahtır.

Allah Allah diyelim sancağı şahı çekelim,yürüyüp her yandan şarka sipahi(asker )çekelim. umarım rehber ola bize Ebubekir ve Ömer . Ey muhibbi (dost) yürüyüp şarka sipahi(asker )çekelim.

Yerinde söz söylemesini bilen kimse özür dilemek zorunda kalmaz.

Aklı öldürsen ahlak da ölür,akıl ve ahlak öldüğü zaman millet bölünür,kadıyı satın aldığın gün adalet ölür,adalet öldüğü gün devlet de ölür.

Baba eğer padişah siz iseniz geliniz ve ordunun başına geçiniz,Yok şayet padişah bensem size emrediyorum gelin ve ordunun başına geçin.

fatih sultan mehmet sözleri, fatih sultan mehmet lafları


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.