Nazım Hikmet sözleri

Benim sevdasında bencil ama yüreği sağlam sevdiğim. Aklıma gelişini seveyim . Ne güzel darma duman ediyorsun beni.

Yaşamak ümitli bir iştir sevgilim .Yaşamak;  seni sevmek gibi ciddi bir iştir.

Gitmek sadece bir eylemdir . Unutmak ise kocaman bir devrim.

En güzel deniz henüz gidilmemiş olanıdır. En güzel çocuk henüz büyümedi, en güzel günlerimiz; henüz yaşamadıklarımız ve sana söylemek istediğim en güzel söz henüz söylememiş olduğum sözdür.

Belki de ileridedir yaşanacak günlerin en güzeli.

İnsan denizin olmadığı yerde umut adına martı olmalı.

İnsan birisiyle yaşlanmalı , birisi yüzünden değil.

Kelebek misalidir aşk ;anlamayana ömrü günlük , anlayana bir ömürlük.

Bir gün bensizlik çalar kapını,benli dünleri düşünür avunursun. Sanma ki yalanlar içinde ben gibi bir doğru bulursun.

Yok öyle umutları yitirip karanlıkta savrulmak.Unutma aynı gökyüzü altında,bir direniştir yaşamak.

Hiçbir korkuya benzemez halkını satanın korkusu.

Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yetişmez.

Gülümsemek adaleti bozuk düzene sessiz bir  küfürdür , gülümseyin.

Sen benim sarhoşluğumsun. Ne ayıldım ,ne ayılabilirim nede ayılmak isterim.

Yürekli bir kadının başı yüreksiz bir erkeğin omuzuna ağır gelir.

İnsanların kanatları yok,insanların kanatları yüreklerindedir.

Ben imkansızı seviyorum ,umutsuzluğu değil.

Ya ölü olan hayatı yıldızlara götüreceğiz ,ya da ölüm inecek yer yüzüne.

Yaşamak bir ağaç misalidir,yalnız ve hür,bir orman gibidir kardeşçesine.

Yirminci asırda en fazla bir yıl sürer ölüm acısı.

Mesele esir düşmek değil,teslim olmamaktır asıl mesele.

Sen yanmasan ,ben yanmasam,bizler yanmasak nasıl aydınlık olur.

Gitmek sadece bir eylemdir unutmak ise kocaman bir devrim .

Sen benim sarhoşluğumsun ,ne ayıldım , ne ayılabirim nede ayılmak isterim .

Kış gelmek üzere oysa ki gönül kışa hazır değil .

Dost uğruna ölmek kolay ,uğruna ölünecek dostu bulmak zor .

Aşkın bu denli sıradan olmadığına inanıyorum ben . Önce sıradanları yaşayacaksın ki,gerçek olanı anlayabilesin .

Bizim kalbimiz hep kırıktır çocuk ama yinede eksik etmeyiz sol cebimizden umudu .

Yürekli bir kadının başı yüreksiz bir erkeğin omuzuna ağır gelir .

Nazım hikmet sözleri, nazim hikmet sozleri, nazım hikmet lafları


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.