Necip fazıl kısakürek sözleri

Sonunda eyvah diyeceğin şeylere ,başında eyvallah deme.

Şu geçeni durdursam çekip de eteğinden,soruversem;haberin var mı öleceğinden?

Dünya güzel olsaydı doğarken ağlamazdık.Yaşarken temiz kalsaydık ölürken yıkanmazdık.

Şavaşın ortasında komutansız kalmak gibidir babasız kalmak.

Helal ile beslersen çocuğunu hürmet ile öder borcunu,haramla beslersen onu hakaret ile öder borcunu.

Biz bize gerici diyenlere ancak deh demek için gerideyiz.

Can saatini Rahman ezelde kuruvermiş. Bir gün göreceksin ki o saat duruvermiş.

Anladım işi;sanat Allah'ı aramakmış.Marifet bu,gerisi yalnız çelik çomakmış.

Dinin olmadığı yerde hiçbir şey yoktur,yokluk bile yok şiir ve sanatsa hiç yok.

Dev gibi eserler bırakmak için karıncalar gibi çalışmak lazım.

Durum diye bir laf var ,buyrunuz size durum.Bu toprak çirkef oldu, bu gök yüzü bodurum.!

Ömür ağaç dalında savrulan bir yapraktır.Ne kadar genç olursan ol sonun kara topraktır.

Fikrin olduğu yerde şiddet,operatörün neşteri gibi bir nimet olmadığı yerde de katilin bıçağı şeklinde bir affet'tir. necip fazıl sözleri

Aldığımız nefesi bile geri veriyorsak,hiçbir şey bizim değil.

Dünyada bin yıllık tarihi silinen ve o günü bayram olarak kutlayan başka bir millet yoktur.

Önüne gelenle değil, seninle ölüme gelenle beraber ol.

Öz anne babasını huzur evine gönderip ,evde kedi köpek besleyen insanların olduğu bir ülkede yaşıyoruz.

Ölüm ölene bayram, bayrama sevinmek var;Oh ne güzel, bayramda tahta ata binmek var.

Allah diyor ki; geçti   gazabımı rahmetim.Bir merhamet heykeli mahzun bakışlı yetim.

Şimdi Fatih kalksa ne ben onu tanırım ne de o beni. Ama istanbulu bizanslılar almış diyerek bir daha savaşır.

Veren de O alanda O nedir senden gidecek,telaşını gören de can senin zannedecek.

Gökler dolusu sustum ve gök gürültüleriyle doldum.

Her kahkahan da Allah'a teşekkür etmiyorsan, Neden her ağladığında O'na kızıyorsun.

Denildi mi bir yere Türk beldesi.Gözüm Albayrak arar, kulağım Ezan sesi.

Beni bir ben bilirim bir de Yaradan,bana bir ben lazımım bir de anlayan. necip fazıl kısakürek sözleri

Bu kasvet dünyasında kalmadı özlediğim.Namaz vaktinden başka anını gözlediğim.

Ne kervan kaldı ne at,hepsi silinip gitti.İyi insanlar iyi atlara binip gitti.

Ömrün ilk yarısı beklemekle ,ikinci yarısı da ilk yarısının hasretiyle geçer.

Tel tel ve iplik iplik dikseler de ağzımı, tek ses duysalar Allah. Yoklasalar nabzımı.

Kökünü beğenmeyen dal ve dalını beğenmeyen meyve olgunlaşmadan çürür.

Benim inandığım sistemde sabah bir masumun öldürüldüğünü duyarsınız,akşam birinin dar ağacında sallanan görürsünüz.

Anlamak yok çocuğum anlar gibi olmak var ,akıl için son tavır saçlarını yolmak var.

Ölenin arkasından ağlama ki, sen öldükten sonra arkandan ağlayan bırakma.

Bu gün bizdeki muhalefet ,iktidarı düşürme şartıyla vatanı düşürmeye bile razıdır.

Ötüp de ölmeyene ölüm cana minnettir. Ey Hak için can veren ölümün ne nimettir.

Halim açık denizde düdük çalan bir gemi,kim duyar öteden haber veren bestemi.

Haram kazanılan aş aştan sayılmaz,Hak için akmayan yaş yaştan sayılmaz. Kişi başım var diye övünmesin , secdeye varmayan baş baştan sayılmaz. necip fazıl sözleri

Ben geçmişimi dürdüm,büktüm ve kaldırıp çöpe attım, bu çöpleri ise ancak kediler ve köpekler karıştırır.

Gençler bu gün mü yarın mı bilemem fakat Ayasofya açılacak.

Siz hiç bir sarrafın bağırdığını duydunuz mu? Kıymetli malı olanlar bağırmaz.Domatesçi, zerzevatçı bağırır ama kuyumcu bağırmaz.Eskici bağırır ama antikacı bağırmaz.Düşünen bağırmaz, İnsan bağırırken düşünemez.

Her ağızda her telde fanilik dırıltısı sonunda tek bir şarkı tabutun gıcırtısı.

Bazı insanlar alçak gönüllüdür , bazıları da alçak olmaya gönüllüdür.

Büyük randevu.. Bilsem nerede ,saat kaçta? Tabutumun tahtası ,bilsem hangi ağaçta.

7 hristiyan bir danaya ortak girmedikçe çam ağacı süslemem.

Sevdiğini belli et ;gizlemek başkalarına fırsat vermektir. necip fazıl kısakürek

Ölüm güzel şey ;budur perde arkasından haber,güzel olmasaydı hiç ölür müydü Peygamber.

Gökler ağlıyor ,biz ağlamışız çok mu?Bize yobaz diyorlar haberin yok mu? Desinler her ne derlese desinler ,Allah için yobaz olmuşuz çok mu?

Yalnızca Allah'a inanın gerisi inanılacak gibi değil.

Kelimenin bittiği yerde konuş ecelle; deki bildiğim tek söz Allah azze ve Celle.

Bize yılbaşında hediye getiren noel babanın değil.Miraç'tan namaz getiren Hazreti Muhammed s.a.v'in ümmetiyiz.

Sustum birikti yanaklarımda alfabe .Ya İlahi ya Rab sükutumu en güzel dua eyle.

Kadın mezarlığa giderken başını kapıyor çıkarken açıyor.Ölüye karşı kapayıp diriye karşı açılmak akıl almaz.

İnsanın kazandığı paradan değil, paranın kazandığı insandan kork.

Tam otuz yıl saatim işlemiş ben durmuşum,gökyüzünden habersiz uçurtma uçurmuşum.

Örtüsüz kadın perdesiz eve benzer. Perdesiz ev ya satılıktır ya da kiralık.

Payımıza sükut düştüğünden beridir kalbimizin sesini daha bi güzel duyar olduk.

Keşke ben Allah kelimesinden başka , ağzından tek söz bile çıkmayan bir dilsiz olsaydım.

Basit kişiler hep ilgi görür,kaliteli kişiler hep yalnızdır . Ucuz malın alıcısı çoktur.

Fazla ciddiye almayın şu hayatı nasıl olsa içinden canlı çıkamayacaksınız.

Hayırlı eş ;Allah'ın kuluna ikramıdır, hayırsız eş dünyanın en ağır imtihanıdır.

Hayatta üç çeşit insandan korkacaksın;dağdan inme ,dinden dönme sonradan görme.

Kader beyaz kağıda sütle yazılmış yazı, elindeyse beyazdan gel de sıyır beyazı.

Ölürsün.. Kapanır yollar geriye ben mezarla sırdaş olur  beklerim.Varılmaz hayale işaret diye, toprağında bir taş olur beklerim.

İki çeşit insan vardır ;zaman geçtikçe hatalarıyla yüzleşen, zaman geçtikçe yüzsüzleşen. necip fazıl sözleri

Üstada sormuşlar ;sevgi mi nefret mi diye . üstad:nefret. Diye cevap verir ve ekler çünkü onun sahtesi olmaz.

Akıl akıl olsaydı adı gönül olurdu.Gönül gönlü bulsaydı bozkırlar gül olurdu.

İnsanlar ikiye ayrılır ;vaktini beşe ayıranlar ,vaktini boşa ayıranlar.

Üstada bir gün sormuşlar sigarayı neden bu kadar çok seviyorsunuz" benim için bir tek yanan o" demiş.

Sakın ola ki köprüyü geçene kadar ayıya dayı deme .Olur ya tam yarı yolda köprü yıkılıverir öteki tarafa ayının yeğeni olarak gidersin.

Benim ayağımın altı da müsait başımın üstü de nerde olacağını  sen belirle .

Eğer tadını bilirseniz ekmeği bölüşmek ekmekten daha lezzetlidir.

Bir kadına 365 gün seni düşündüm derseniz geriye kalan 6 saatte ne yaptın der.

Geminin tek kaptanı olur gerisi mürettebattır. Kalbinde tek sahibi olur gerisi teferruattır.

Benim istediğimi Allah(cc) istemiyorsa konu kapanmıştır.

Hep nefs çıkar karşıma ölüp ölüp dirilsem;insandan kaçmak kolay kendimden kaçabilsem.

An oluyor bir garip duyguya varıyorum .Ben bu sefil dünyada acep arıyorum.

Ya İslamla yükselir ya da inkarla çürürsün,bu yol mezarda bitmiyor gittiğinde görürsün.

Var mı Allah'tan yukarı kabirden aşağı?Toparlan ruhum gidiyoruz sen yukarı ben aşağı.

Kendini dünya kadar değerli sananlara kısa bir not:dünya beş para etmiyor.

Ey gönül gidenden ümidini kes ,kaçan bir hayale benziyor herkes,sanki kulağıma gaipten bir ses,buluşmalar kaldı mahşere diyor.

Gençlik özene özene özünü kaybetti.

Yola çıktıklarını yolda bulduklarınla değişirsen. Hem yolunu kaybedersin hem de dostunu.

Gönlüm uçmak isterken semavi ülkelere,ayağım takılıyor yerde ki gölgelere.

Nimetlere şükredersen fazlasını bulursun.Aç gözlülük edersen nimetten de olursun.

Elindeyse zamana dur geçme diye dayat,bir sigara içmekten daha kısa bu hayat.

Bize her şeyden  evvel bürüneceğimiz bir ruh, bu ruh etrafında örgüleştireceğimiz bir nizam ve onlara bağlı bir sistem olarak, üç kutuplu eriş ve davranış gerek.

Ne başını kapat ne altını göster ,ne altını kapat ne üstünü göster. Hepsini kapat imanını göster.

Ayağın taşa takıldığında " Allah kahretsin " bile dememelisin. Dua etmelisin ki taşa takılan bir yağın var.

Allah de ve sus . Başka hiç bir şey söylemeye değmez.

Parası olan pazardan imanı olan mezardan korkmaz. necip fazıl sözleri

Öleceğini bilerek yaşayan tek canlı insandır ve hiç ölmeyecekmiş gibi yaşar.

Ya Rabbi sana hamd edebildiğim için de hamd ederim.

Ne gariptir ki toplum olarak yüreği kör olana değil de gözü kör olana acırız.

Ey genç adam !bu düstur sana emanet olsun;ötelerden habersiz nizama lanet olsun.

Sokak lambası gibi olma ey yar ! Kime yandığın belli olsun.

İnsan sevme hissini israf etmemeli,kim ne kadar sevilmeye layıksa o kadar sevmeli.

Mecnun olup Leyla için çöller aşmışsın ne fayda.Mü'min olup Mevla için secdeye varmadıktan sonra.

Bak da ibret al yere düşen yaprağa,eskiden o da yukarıdan bakardı toprağa.

Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır.

Bir gemi arıyorum pusulası imandan.Alıp beni götürsün hüzün dolu limandan.

necip fazıl kısakürek sözleri,necip fazıl sözleri,necip fazıl kısakürek lafları


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.