Orhan veli Kanık Sözleri

Yüz kelimelik bir şiirde yüz tane güzelliği arayanlar vardır.Halbuki bin kelimelik bir şiir dahi bir güzellik için yazılır.

Siyah akar Zonguldak deresi,yüz karası değil kömür karası,İşte böyle kazanılır ekmek parası.

Aşk benim için de benim gibi olanlar içinde biraz fazla. Fazla olması güzel bir şey ,ne uçmak gelir elimden  ne de ötmek. Her şeyden evvel yiyip içmeye ihtiyacım var.Hal böyleyken yiyip içemem.

Sevdiğim insanlara kızabilirdim,eğer sevmek bana mahzun durmayı öğretmeseydi.

Şiir , bütün özelliği edasında olan bir söz sanatıdır.

İşim gücüm budur benim ,gökyüzünü boyarım her sabah ,hepiniz uykudayken uyanır uyanmaz bakarsınız ki mavi.

Boş konuşan insan çan'a benzer,içi boş olduğu için çok ses çıkarır.

Bekliyorum öyle bir hava da gel ki ,vazgeçmek mümkün olmasın.

Duyduğum yoktu ne vakittir güvercin sesi,kumru sesi pencerede.İçime gene yolculuk mu düştü ,nedir? Nedir bu yosun kokusu ,martıların gürültüsü havalarda ;nedir?Yolculuk olmalı ,yolculuk.

İçime sonsuz bir sevinç ,bağırmak istiyorum ,boş ver !! diye haykırmak istiyorum.

Ben ki her akşam yatağımda onu düşünüyorum ,onu sevdiğim müddetçe yatağımda seveceğim.

Denizlerimiz var ,güneş içinde ,ağaçlarımız var ,yaprak içinde ,sabah akşam gider geliriz,denizlerimizle ağaçlarımız arasında yokluk içinde.

Şimdi kılıksızım ,fakat borçlarımı ödedikten sonra ihtimal bir kat daha yeni esvabım olacak ve ihtimal sen yine beni sevmeyeceksin.

Şiir yazma hastalığım hep böyle havalarda nüksetti,beni güzel havalar mahvetti.

Şiir ,yeryüzündeki tüm kuşları aynı anda havalandırma hareketidir.

Bilmiyor çocuklar dünyanın nizamını .Bir yanda bir sürü insan soğuktan kırılır durur,öte yandan üç beş kişi kunduraların kirlenmemesi için kömürü yerlere döker . Böyledir bu iş değişmez dünyanın her tarafında böyle.

Bilemezdim şarkıların bu kadar güzel ,kelimelerin kifayetsiz olduğunu ,Bu derde düş...

Sen ki her nisan bir yaş daha genç,her bahar biraz daha aşığım,kokar mıyım ?Ah dostum derdim başka .

Baka kalırım giden geminin ardından ;atamam kedimi denize ,dünya güzel serde erkeklik var ağlayamam.

Ne atom bombası ,ne Londra konferası ,bir elinde cımbız ,bir elinde ayna ,umurunda mı dünya.

Kimse benimle oynamıyor diye ağlayan çocuk .Sen büyü hele bak ne oyunlar oynayacaklar seninle .

Benimle yaşlansan , kitap okurum ,çay demler şiir yazarım sana .

Yalnız seni sevdiğimden ve yalnız seni seveceğimden başka bir şey düşünme .

Öyle bir rüzgar ki ,kendi gitti ismi bile kalmadı yadigar .Yalnız şu beyit kaldı ,kahve ocağında ,el yazısıyla "ölüm Allah'ın emri,ayrılık olmasaydı. "

Bir dağın başı yalnızlığını yaşıyorum yeniden,dağ başı yalnızlığı ölümden de beter.Hiç kimse aramasa da sormasa da beni sen gel yeter.

Boyanmış bir binanın tuğlaları arasında  kalan harcı göremeyiz, bina tamamiyetini ancak bu harçla sağladığından ,onu teşkil eden tuğlaları teker teker görmek ,onların vasıfları üzerinde düşünme fırsatını elde ederiz.

orhan veli sözleri, orhan veli kanık sözleri,orhan veli lafları


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.