Yılmaz Güney Sözleri

özlü sözler

Esaret bağlarında gül olmaktansa özgürlük dağlarında diken olurum .

Unutmayın  hakim bey ,mahkum olan bedenimdir , düşüncelerim değil.

Daha önce acı  çekmiş biriyle beraber olun .Çünkü onlar mutluluğun değerini iyi bilirler.

Haydi takas edelim bir şeylerimizi; mesela gülüşünden ver ömrümden al .

Bizde bilirdik sevgiliye karanfil almasını lakin aç idik yedik karanfil parasını .

Gülümsüyorum . Çünkü biliyorum ki gülümsemek dostlarıma karşı sunduğum en büyük ikram düşmanlarıma da en asil darbedir.

İnsanları taş duvarlar ,demir parmaklıklar arasında terbiye etmek  ve onların düşüncelerini önleyemeye çalışan anlayış yıkılacaktır.

Dostluğu ve sevgiyi yeni doğmuş tüm bebeklerin yüreğine yazmak isterdim ,onlarla birlikte büyüsün ve bütün dünyayı sarsın diye .

Bazıları çok fakir , düşünsene yalnızca paraları var .

İlk suçumuz yoksul olmaktı.

Ben iyi niyetimle sadece bir gün kaybettim ama sen karaktersizliğinle bir ömür kaybedeceksin .

Ezenin köpeği olma ezilenin aslanı ol ki ;öldüğün zaman mezar taşına it değil yiğit yazsınlar.

Hayatın iyi uslu bir seyircisi olmaktansa hayatın içerisinde başarısız bir adam olmak  bin defa daha iyidir .

Seni nasıl mı sevdim ? Herkese yol sana sol yanımı verdim .

Allah namaz dışında başımızı öne eğdirmesin

Hayatta şımaracak kimsen olmayınca hayat seni kocaman bir adama çevirir.

Sen yağan yağmurun romantik oluşundan  ben sokakta ayakkabısı su alan  çocuktan bahsederim,ikimiz de şair oluruz .

Esir kaldığın yer sevdiğinin yüreği ise ,özgürlüğün canı cehenneme !

Baş eğmem ,diz çökmem,boyun eğmem. Zalime direnmeyene  ben adam demem.

Unutmak zaman ister demiştim ,yanılmışım .Zaman değil yürek istermiş ,o da sende kaldı.

Kar üşüyen bir halk için asla romantik yağmaz.

İnsanlar beni restimden bilir ,ite köpeğe diz çöküşümden değil .

Bir köpeğin dostluğu ,bir dostun köpekliğinden daha iyidir .

Sahi biz insan olduğumuz için mi hep yenildik .

Biz önceden küçük şeylerle mutlu olan insanlardık ,Sonra aklımıza sevda diye bir şey soktular,toparlanamadık.

Sana biraz adam ol diyeceğim ama seni de zor durumda bırakmak istemiyorum .

Beni boynumdan değil , ayaklarımdan asın , çünkü peşimden gelen çok kişi olur .

Benim suskunluğum bile korku salıyor birilerine.

Paranla mahkemeyi satın alabilirsin ama unutma sokaklarda adalet yoktur .

Uzaktan sevmek var ya bir mahkumun demir parmaklıkları arasından özgürlüğe bakması gibidir .

Deli tarafıma denk gelmeyiniz ,orada ben bile hükümsüzüm.

Yılmaz güney sözleri,yılmaz güney lafları


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.