Pir sultan abdal sözleri

pir sultan abdal sözleri, özlü sözler

Karga gül dalına konsa ,gülün kadrini ne bilir,kendi kadrini bilmeyen elin kadrini ne bilir.

Aşk harmanında savruldum , hem elendim hem yoğruldum,kazana girdim kavruldum,meydana yenmeğe geldim.

Sende dersin söz içinde sözüm var ,çalarsın çırparsın ,oğlum kızım var,senin şunda üç beş arşın bezin var,bütün dünya malın olsa ne fayda.

Yorulan yorulsun ben yorulmazam,Ben derviş makamından ayrılmazam,dünya kadısından sorulmazam,kalsın benim davam ,divana kalsın.

Pir sultan Abdal'ım ihlas yar olsa,Mecnunda yol gözlüyor Leyla gelirse,bir gülün meyli sende yok ise ,ahir fayda etmez onu terk eyle.

Ateş gibi birden parlayıp yanma ,yanıp yanıp çevre yanın yandırma ,kah karanlık kah aydınlık görünme,meydanlarda mum gibi yan deli gönül.

Dağlara taşlara lalesin verdi,kafire hisarın kal'asını verdi,arıya bal verdi belasını da verdi,arı bana ağlar  balından oldu.

Bu dünya dediğin sınık bir yaydır,evveli toy düğün ,ahiri vardur,dört kapılı ulu hoş bir saraydır,konan göçer imiş ,kalan eğlenmez.

Gönüldür cennet yapısı,nur ile aydın kapısı,kıldan incedir köprüsü ,geçebilrsen gel gönül.

Bozuk düzende sağlam çark olmaz .

Ardınca önünce kuyular kazar .En iyi dostundan sakın sen seni.

Şu yalan dünyanın sonu hiç imiş .Akşam gelip konan sabah göç imiş.

Hiç ellerin taşı bana değmez ,illa dostun gülü yaralar beni .

Bin kez kırdılar dallarımızı,bin kez budadılar .Yine çiçekteyiz işte , yine meyvedeyiz.

Cehennem dediğin dal odun yoktur.Herkes ateşini kendi götürür.

Demiri demirle dövdüler; biri sıcak biri soğuktu.İnsanı insanla kırdılar biri aç biri toktu.

Pir sultan Abdal'ım ey hızır paşa ,gel gör ki neler gelir sağ olan başa ,hasret koydu kavim bizi  gardaşa,ey katip benim halim şaha böyle yaz.

Pir sultan Abdal'ım dağlar aşalım,aşalım da dost iline düşelim,çok nimetin yedim helalleşelim, geçti dost kervanı eyleme beni.

Alem çiçek olsa arı ben olsam,dost elinden tatlı bal bulamadım.

Bir halden anlamaz cahile kul eyledi zaman bizi.

Mürşidim Muhammed (sav) buldum yolumu,Rehberim Alidir verdim elimi ,Tığbend ile bağladılar belimi ,erenler sırrına erdim bu gece.

Abdal pir sultanım  Keremler kani,nerden geliyor canımın canı,sensin bu gönlümün şahı sultanı ,sensiz bu cesette bu can eylenmez.

O yar geçti bakmadı, hendekler kazdırdım sular çıkmadı, çok yuva bekledim cücük çıkmadı,boş yuva beklemiş yoz kuşa döndüm.

pir sultan abdal sözleri, pir sultan abdal lafları


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.