Sait faik abası yanık sözleri

Nefes aldığın şehir ne kadar şanslı.Kim bilir sesini gök yüzü sanan bile vardır .

Edebi eserler ,yeni ve mesut etmiyorsa , başka güzel dünyalara götürmüyorsa neye yarar.

İşte hikayelerimi nasıl yazdığımı şimdilik merak eden  dostum ,yarın incir çekirdeğini doldurmayacak  mevzuları yazan bir hikayecinin iyi bir hikayeci olmadığınını yazacağına göre ,bilmem hikayem oldu mu ? Olmadıysa ne yapalım . Bizim hikaye anlayışımız böyle efendim .

Ben hikayeciyim diye sizden ayrı düşecek değilim . Sizin düşündüklerinizden başka bir şey de düşünemem . O halde bu adamın hikayesi ne olabilir . Sakın benden büyük vakalar beklemeyin ne olur .!

Burada her şey bir insanı sevmekle bitiyor .

İçimde muhakkak bir yer param parça olmuştu ki ;ağlayamıyordum.

Beklersem gelmez ki , beklemesem gelir mi ki? Beklemediğim zaman umut vardır .

Yağmurlu havalarda birbirlerinin yüzüne bakmayı arzu eden insanlar ,birbirlerini güzel görürler.

Sonra oturup hüngür hüngür ağlasam .Boş geçirdiğim ,bağırmadığım ,sustuğum günlere .

Dünyada hiç bir şeyden zalimlikten imrendiğim kadar imrenmem. İnsan oğlunun en büyük savaşı zalimlere karşı olmalı . İnsanoğlu herşeyden evvel;içindeki bu kıskançlıktan  bu kinlerden ,bu ahlaksızlıklardan daha pis şeyi  . Kendinde varsa bile söküp atmalıdır .

Dünyayı güzellik kurtaracak . Bir insanı sevmekle başlayacak herşey .

Kendi peşimi bile bıraktım .
Şiir olmayan yerde insan sevgisi de olmaz . İnsanı insana ancak şiir sevdirir.Şiir insanı insana yaklaştıran bir şeydir .

Dudaklarımda bir ıslık ,bir olduğumuz zamanlardan kalma.ikimizin melodisi.

Şu uyku insanın sevgilisi gibi bir şey ,gelmeyince sinirlendiriyor .

Yalnızlık dünyayı doldurmuş  , bir insanı sevmekle başlar her şey . Bu arada herşey bir insanı sevmekle bitiyor.

Aşkın bir kanadı vardır kırmızıdır ,delinir kan akar . Bir kanadı var zehir yeşili.

Önümüzdeki hayat  her gün bir başka uykuya yatıp başka rüyalar göreceğiz .Halbuki zaman bizimle beraber ağır ağır akan bir nehir ,bir göle varıyordu.Bu gölde artık biz akmıyor ,dalgalanıyorduk . Ya da bana öyle geliyordu.

Ben bayrakları değil insanları seviyorum .

Gözlerimin içine kurduğum ülkemsin ,her sokağın ayrı bir devrim .

sait faik abası yanık sözleri,sait faik abası yanık lafları


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.