Susmakla ilgili sözler

Konuşsam dilim yanar sussam kalbim,önce duruyorum sonra susuyorum,içimden çıkan sözlerin etrafı yangın yerine çevireceğini düşününce kilit vuruyorum dilime .Yan diyorum içime ,sadece sen yan .Ve dayan diyorum gönlüme ,herkes mutlu olsun sen dayan.

Söylediklerinizi duyurmak için hiç kimsenin kolundan tutmayın.Dinlemeye istekli değillerse onları tutacağınıza çenenizi tutun.

Susuyorum tam konuşmaya karar verdiğim anda Peygamberimiz (sav)'in bir hadisi geliyor aklıma ,susmak huyların efendisidir.

Bazen susmak söylenen bir sürü sözden çok daha fazlasını anlatır.

Edebim el vermez edepsizlik edene.Susmak en güzel cevap edebi elden gidene. Yunus Emre

Düşerken iki şeyi asla unutma ,kimin seni ittiğini ve kimin seni tutmadığını.Ayağa tekrar kalkınca sana lazım olacak.

Ya susmak ya da suskunluktan daha kıymetli bir söz söylemek gerekir.

İnsan hep bilmediğinden değil ya bazen de bildiğinden susar .Edep bilir susar ,sabır bilir susar ,saygı bilir susar ,saygı bilir susar ,sevgi bilir susar , bazen de anlayanı olmadığını bilir ,susar.

Yolun karşısında söylediklerini anlamayan birisi varsa ona verilecek en güzel cevap susmaktır.

Cümleler hafif kalıyor yaşanılanların ağırlığı karşısında , bu yüzden "susmak" bu aralar en çok  kullandığım iletişim şeklim.

Bazen sessiz kalmak kırıldığını göstermenin en iyi yoludur.

Söylenecek sözlerin çokluğu bazen insanı dilsiz bırakır ,tıkanır kalırsınız. Haklılığın suskunluğu diğer suskunlara benzemez.

Susmak ;hoşgörülü olmaktır.Çaresizlik ve zayıflık değildir,haklıyken bile susmak en büyük erdemdir çünkü sen susarsan Yaradan konuşur.

Sustum çünkü öyle diyordu Efendimiz (sav).Az konuşmak imandan çok söz nifaktandır.

Anlaşılmak gibi bir derdimiz vardı .Ne zaman ki kendimizi anlatamayacağımızı  fark ettik .O zaman susmak en iyi dostumuz oldu.

Mutluluğun ya da bahtsızlığın en yüksek ifadesi ,çoğu zaman susmaktır.

Bazen diyorum ne olacak söyle gitsin.Sonra diyorum söyleyince ne olacak sus bitsin.

Konuşmak ihtiyaç olabilir  ama susmak bir sanattır.

Susmak mana eksikliğinden değil mananın derinliğinden gelir.

Ağzımda lokma varken konuşmak kolay da yüreğimde sen varken susmak ne zormuş. Hazreti Mevlana

Susmak bazen asalet bazen nezakettir.Hele ki incitmekten korkuyorsan sevdiklerini, susmak o zaman unutulmak pahasına da olsa da ebedi zerafettir.

İki şey aklın eksikliğini gösterir.Konuşulacak yerde susmak ,susulacak yerde konuşmak.

Konuşmak yaradılıştan susmak akıldan gelir.

susmakla ilgili sözler,susmakla ilgili laflar


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.