Şükürle ilgili sözler

 Şükür etmedikten sonra dünyaları yesen ne fayda! şükürle başladıktan sonra bir kuru ekmek değmez mi dünyalara?

Şükür ile sabır birer binek hayvanı olsalardı hangisine önce bineceğimi kestiremezdim.

Su içen kuşun, her yudumda gagasını göklere kaldırarak Allah'a şükrettiğini gördüm.

Şükür ki benim bütün işim Allah'la dır.Ve yine binlerce şükür ki benim bütün işim Allah'a kalmıştır.

İmtihanın adı aşk olunca dile Elhamdülillah yakışır.

Ya Rabbi örneklerle beni insanları uyandırman için vesile kıldıysan onlara teşekkür ederim, sana şükretmeme vesile oldukları için.

Ey Rabbim! Hasta iken hamd eden, sıhhatliyken şükreden, her ikisinde de zâtınızı hatırlattığınız kullarınızdan eyle, amin!

İyiliği görüp kıymetini takdir ederek ona karşı saygılı olmak nimetin şükrüdür.

Şükrü eda edilen az bir mal şükrüne takat getirilmeyen çok maldan daha hayırlıdır.

Resulullâh şöyle buyurdu: "Allah'ım  seni anıp zikretmek, nimetine şükretmek, sana lâyık ibadet etmek için bana yardım eyle!

Manevi lezzeti üç şeyde arayın; namazda, zikirde ve kur'an okumakta, bulursanız ne ala, bulamazsanız kalbiniz hasta demektir.

Mallarınızı zekatla koruyun, hastalarınızı sadakayla tedavi edin, belalara karşı dualarla hazırlıklı olun.

Ey oğul; bir esnafı asık surat, bir şoförü aşırı sürat, bir aileyi hayırsız evlat, bir yiğidi süslü avrat yıkar.

Nefes aldığına şükret, verdiğine de şükret şükür ettiğine de şükret.

Hem madem herşey geçici ve fânidir ve ölüm ölmüyor ve kabir kapısı kapanmıyor ve zahmet ise rahmetle kayboluyor; elbette biz, sabır ve şükürle tevekkül edip sükut  ederiz.

Sabır ne kadar büyük olursa mükafat da o denli büyük olur.

Sabrı bol insanlara dikkat edin! onlar sabırları tükendiği zaman, limanları yakarlar, gemileri değil.

Şükürle ilgili laflar, şükürle ilgili sözler


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.