Mevlana'dan güzel sözler

 Kusur bulmak için bakma birine, bulmak için bakarsan bulursun, kusuru örtmeyi marifet edin kendine. İşte o zaman kusursuz olursun.

Her şey vaktini bekler, ne gül vaktinden önce açar, ne güneş vaktinden erken doğar. Bekle senin olan sana gelecektir.

Hayatta en çok keyif aldığım şey; kendimi haklı çıkarmak veya ifade etmek için uğraşmamamdır! Ne diyor Hz. Mevlana; bizi bilen bilir, bilmeyende kendi gibi bilir.

Gülü gülene ver kalbini sevene ver sevmek güzel şeydir kıymet bilene ver.

İstediğin kadar inançlıyım de namaz kıl, sadaka ver umut verip, güven aşılayıp yarı yolda bıraktığın insanın gönül sadakasını her iki Dünya'da da veremezsin!

Nasibinde varsa alırsın karıncadan bile ders, nasibinde yoksa bütün cihan önüne serilse sana ters.

"Edep aklın tercümanıdır herkes edebi kadar akıllı, aklı kadar şerefli, şerefi kadar değerlidir.

Üzülme can! doğruysan zarar gördüm deme, bilki iyiler mutlaka kazanır.

Elbet bizde biliriz lafı en inceden dokundurup içini acıtmasını, lakin kıyamıyoruz sevdiklerimize işte.

Küsmek ve darılmak için bahaneler aramak yerine, sevmek ve sevilmek için çareler arayın.

Sen ruhuma cemre diye damladıktan sonra ben bu bedende neyleyim, aşk da sen hasret te sen ben de sen.

Bana diyorlar ki, eskiden böyle değildin, artık çok içine kapanıksın! cevap veriyorum; içindekiyle yetinen gönlüm sizi ne yapsın.

Acı suda tatlı suda berraktır sakın görüşe aldanma görünüşte herkes insandır ama gerçek insan hal ehli olandır.

Irmak suyunu tümden içmenin imkânı yok ama susuzluğu giderecek kadar içmenin de imkânı yok.

Ey can; kimseyi kırma sözden ağırı yoktur beden çok yükü kaldırır ama, gönül her sözü kaldıramaz.

Her zevki sefa bir anlıktır, nefret ve kinin ertesi pişmanlıktır, her canlıya vardır ölüm; insan ölür ama asıl ölmeyen insanlıktır.

Kimle gezdiğinize, kimle arkadaşlık ettiğinize dikkat edin, çünkü bülbül güle, karga çöplüğe götürür.

Gerek yok her sözü, laf ile beyana... Bir bakış bin söz eder, bakıştan anlayana .

Kadının bakışı fitnedir, bu bakışa bir de sesi eklenirse felaket yüz kat olur. Ona karşı durmak Yusuf ' ların işidir.

Derdimi seviyorum; çünkü biliyorum ki, derdi veren  de beni seviyor seven sevdiğinin nazını ölçüyor, sevilen çekmesinde neylesin?

"Bazı insanların yüzüne dikkatlice baktığınız zaman, yalnızca çiçekleri görmekle kalmazsınız, çiçeklerin kokusunu da duyarsınız"

Ay doğmuyorsa yüzüne güneş vurmuyorsa pencerene  kabahati ne güneşte ne de ay da ara! gözlerindeki perdeyi arala!

Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez.

Sıkılma ey nefsim, geceni Allah'a ayırmaktan sıkılma çünkü burada sıkıldıkların ahirette seni kurtaracak.

Ey benim yetim gönlüm; bırak gamlı düşünmeyi, sus ve sabret! Göz yaşının hesabını Rabbi'm sorsun; sen hakkını helal et.

Mevlana'dan güzel laflar, Mevlana'dan güzel sözler 


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.