Sürekli eksik olan bir süre sonra gerekli de olmuyor.

Hisseden bir kalp için ölümden de beter acılar vardır.

"Hedefi olmayan gemiye rüzgar yardım etmez."

Bütün şairler sana mı aşıktı ki her okuduğum şiirde dinlediğim ezgide sen vardın.

Öyle sevdim ki seni kime anlattıysam yerinde olmak istedi.

Aşk dünyanın en tatlı mutluluğu ile en derin acısından yaratılmıştır.

Nereye demişler Derviş'e bilmem ki demiş gidiyorum öyle çiçekleri ezmeden evvelden ezele.

Bir insanın gerçek karakterini öğrenmek istersen; ya borç ver, ya eleştir, ya da bir yetki ver!

Ne savcı kalırdı, ne bir yasa şu insanoğlu; önce bir kendini yargılasa!

Ve gün gelir konuşmak yerine susmanın, yaklaşmak yerine mesafe koymanın beklemek yerine unutmanın seni daha az incittiğini öğrenirsin.

Herkesin anlayış derecesi farklıdır, benim sana anlatacaklarım  ancak senin anlayacağın  kadardır.

Olmaz dediğin ne varsa hepsi olur, düşmem dersin  düşersin şaşmam dersin şaşarsın öldüm der durur, yinede yaşarsın.

Baktım çözülecek gibi değildi, bir düğümde ben attım.

Bir gün oturup çay içelim seninle, çaylar benden olur manzara senden.

Demiş ki Mevlâna; seni seveni zehir olsa yut, seni sevmeyeni bal ola da unut.

Uzak kalanın hüznü içime sığmıyor ama bana gelmeyen insana gidemiyorum da.

Suskunluk her zaman bilgeliğin emaresi değildir, fakat gevezelik dalma aptallığın emaresidir.

İnsanlar seni yanlış anladığında dert etme duydukları senin sesin fakat akıllarından geçirdikleri kendi düşünceleri.

Kuru ağacı canlandırma niyetiyle sulayabileceğin gibi, onu çürütmek için de sulamanın yolu açıktır, üstelik her ikisi için gerekli olan eylem birbirinin aynıdır.

Neye yarar insan dünyaları kazanıp da ruhunu kaybettiyse.

Çok kişiyle konuş, az kişiyle düşün, tek başına karar ver.

Sonra bi bakarsın; sayfalar dolusu kelimeler döktüğün insan, bir cümlene bile değmezmiş.

Çalınan her kapı hemen açılsaydı; beklemenin, ümidin sabrın ve susmanın ne önemi kalırdı.

Hiçbir şeyin önemi yok şu hayatta; sağlık olsun, bir de gönül dolusu huzur gerisi yalan dünya.

Yanlış bildiğin yolda herkesle yürüyeceğine, doğru bildiğin yolda; tek başına yürü.

"İnsanlara kendimi anlatmayı, işlerine geleni duyduklarını fark ettiğimde, bıraktım.

Nehir gibidir insan, sadece yüzeysel bilinir. Derinliklerinde ne saklar, ne fırtınalar kopar söylemez, sadece sessizce akar gider.

Rakı sofrasında kalp atışlarını hızlandıran biri varsa, zamanı yavaşlatacak nedenler bulmaya çalışırsın.

Sakın yoksul veya gariban olma, bir kum tanesi kadar değerin olmaz.

Sana olan aşkımı gözyaşlarımla sularken beni bir yalan hayat uğruna bırakıp gitmene dayanamaz bu yüreğim.

Yeniden başlamak için yeni bir güne  ihtiyacınız yok, sadece yeni bir düşünüş biçimine ihtiyacınız var.

İyiliğin şartı beştir; tez olmalı, gizli olmalı gözde büyütülmemeli, sürekli olmalı ve yerini bulmalı.

Derin  laflar, derin sözler


Bu Sözleri Paylaş

0 Yorum

Yorum yaparken konuyla alakalı olmasına lütfen özen gösterelim.